Tuesday, October 21, 2008

Orangutan

Malam tadi, sambil manunggu Mamanya masak makan malam, aku dengan Elisa di atas maliat TV rancangan Mr. Bean. Tiba-tiba ada iklan TV manunjukkan Urangutan. Tarus tia Elisa betanya arahku:-

Malam tadi, sambil tunggu Mama Elisa masak makan malam, aku dengan Elisa duduk tengok TV cerita Mr. Bean kat atas. Tetibe, iklan TV tunjuk Orangutan. Elisa terus tanye aku:-


Elisa : Apa ya Pa?
Aku : Ya Orangutan.
Elisa : Oooo.. orangutan?
Aku : Aok, Orangutan.
Elisa : Caca ada makan Orangutan Pa...!
Aku : Huh???

Baru tah ku teringat, dua hari lapas ada Mamanya membalikan kedia buah rambutan. Confuse kali Elisa ani dengan Rambutan sama Urangutan ani mengkali.

Aku baru teringat yang dua hari lepas Mama Elisa ada belikan buah rambutan. Confuse kot Elisa buah Rambutan dengan Orangutan..


Orangutan dengan Rambutan

Aku : Caca bukan makan Orangutan. Ya buah rambutan (Kediaku cubakan mengajar).
Elisa : Ah? Ah? Apa Pa? Orangutan?
Aku : Bukan Orangutan. Caca makan buah Rambutan...
Elisa : Ooooh... Caca pandey makan Orangutan...

Hmm... Back to square one!!!

No comments: