Monday, December 15, 2008

Cerita Elisa II

Elisa belum umur 3 tahun. Permainan macam urang tetua sudah. Badan pun sudah basar inda macam urang umur 2 tahun. Cakapnya... buleh tahan, pandai menjawab. Kisah malam tadi :-

Elisa main pen menyincau buku sakulah Usunya. Di aganya kediaku..

Elisa : Papa maok order minum apa? (sambil kedia manyincau buku atu kononnya mengambil order minum).
Aku : Papa maok Teh Ais Kurang Manis Satu.
Elisa : Satu jak?
Aku : OK laa.. Papa maok duak!
Elisa : Sik boleh duak! Kelak sakit perut kelak. Satu jak!


#Elisa belum lagi naik umur 3 tahun. Kalau main pun dah main macam budak-budak besar. Badan Elisa pun besar tak macam umur 2 tahun. Kalau dia cakap... dah terer menjawab. Kisah malam semalam :-

Elisa main pen conteng buku sekolah Pak Su nya. Lepas tu datang dekat kat aku...

Elisa : Papa nak order minum ape? (kononnya kerja waiteress)
Aku : Papa nak Teh Ais Kurang Manis satu!
Elisa : Satu je?
Aku : OK laa.. Papa nak dua.
Elisa : Tak boleh dua. Nanti sakit perut. Satu je!

3 comments:

cohong gym said...

hahhahaa lawak lawak. Anak kau mmg pandai.

Syamsulfaiz said...

Bro gi mana bercuti? senyap je ni, ada cerita bagus??

HERMZZ said...

Gua tara cuti laa bro. Gua makan angin aircond dalam bilik je. Baby masih kecik sangat. Lagi pun kat sini hujan saje. So baik duduk umah