Wednesday, April 2, 2008

Nyaman Jua Straw Plastik Atu???

New Strait Times 29th Februari, 2008

Cerita ani cerita lama. Masa ku di KL dulu pun ada sudah cerita ani. Sampai karang ani alum dapat tau kesahihan cerita ani lagi. Semuanya gosip sama dangar cakap-cakap jelama lain nganya. Asalnya cerita ani datang pasal bawang gureng yang kana bungkus pakai urang bedagang kadai makan di KL.

Kata urang (antah siapa yang madahkan), bawang gureng yang kana pakai untuk menambah perisa masakan atu kana campuri sadikit straw-straw plastik. Inda banyak... tapi pakai menambahkan ketahanannya. Kata urang lagi, ada sabuah kilang mambuat dan mambungkus bawang gureng ani, banyak meng"order" straw baguni-guni. yang jadi kamusykilan, kenapanya straw banyak-banyak atu?

Atas sabab anitah dorang buat rumours madahkan bawang gureng yang kana bungkus atu ada campur sadikit straw plastik atu. Kan madahkan cerita atu banar atau inda, inda pulang ku tatulus tu lagi. Sababnya, urang yang madahkan atu pun dapat tau dari urang yang tau dari urang lain yang dapat tau dari urang lain yang madahkan dapat tau dari urang yang dorang pun inda tau dari mana asal usul cerita atu (inda masuk akal)??

Tapi, apa-apahal pun, aku bukan madahkan aku pecaya atau inda. Cuma ani sebagai perhatian urang lain supaya berjaga-jaga membali barang makanan kunyah-kunyahan ani. Lagi bagus bemasak di rumah saja. (Atleast dapat mamilih straw mana yang nyaman di makan... hahaha!!)

No comments: